Dobra wiadomość dla podróżujących – dworzec Poznań Zachodni ponownie otwarty. Modernizacja dworca trwała prawie półtora roku i kosztowała ponad 7 milionów złotych. 

Podczas przeprowadzonych prac zadbano o zabytkowe walory obiektu i wyposażono go w funkcje związane z nowoczesną obsługa pasażerów. I tak zmodernizowany dworzec ma nową elewację, wzmocnioną konstrukcję, wymieniony dach, i nowe instalacje sanitarne.

Dworzec został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wykonano tablice multisensoryczne, ścieżki dla osób niedowidzących, oznakowania w języku brei’la, pętle indukcyjne, toaletę dla osób na wózkach. Zlikwidowano bariery architektoniczne takie jak progi, zbyt wąskie przejścia, nierówności posadzek.

Dla osób podróżujących z małymi dziećmi przygotowano oddzielne pomieszczenie wyposażone w przewijak, umywalkę oraz miejsce gdzie można bez problemu nakarmić dziecko.

Prace budowlane na dworcu Poznań Zachodni były realizowane pod nadzorem Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków. W ich trakcie odkryto m.in. zamurowane historyczne okienko, które zostało poddane renowacji, historyczny gzyms w holu oraz fragment historycznego bruku. Został on odpowiednio wyeksponowany. Ponadto odrestaurowano kolumny przed wejściem.

Po raz pierwszy od wielu lat o inwestycjach na kolei myśli się kompleksowo. Powstaje spójna, wysokiej jakości oferta dla pasażerów obejmująca wszystkie etapy podróży. Jednym z wielu beneficjentów tego programu jest właśnie województwo wielkopolskie. Modernizacja linii Poznań – Piła, dwa poznańskie dworce: jeden gruntownie zmodernizowany, drugi wybudowany od nowa i kolejne wagony modernizowane przez poznańskiego producenta to konkretne efekty pracy na rzecz podnoszenia konkurencyjności kolei w Polsce. A będzie ich jeszcze więcej – mówił Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Poznański Dworzec Zachodni to już drugi w tym roku obiekt, który po gruntownej modernizacji udostępniamy pasażerom. Niedawno otwarty został zupełnie nowy dworzec Poznań Garbary, który powstał w miejscu wcześniejszego, mało funkcjonalnego budynku. A to nie koniec inwestycji PKP SA dla Wielkopolski. Programem Inwestycji Dworcowych, największym tego typu w historii, objęliśmy w tym województwie jeszcze 11 obiektów. Wśród nich są między innymi dworce w Biskupicach Wielkopolskich, Kobylnicy, Nowym Tomyślu czy Opalenicy – mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

Inwestycja została zrealizowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa. Jej koszt to 7,4 mln złotych.

 

kontakt