Im więcej osób zdecyduje się na szczepienie, tym szybciej uzyskamy odporność zbiorową i wrócimy do normalności – przypomina Centrum Informacyjne Rządu. CIR zwraca uwagę, że rząd od początku Narodowego Programu Szczepień prowadził kampanię informacyjną, a jej najnowsza odsłona ma charakter profrekwencyjny.

W komunikacie przytoczono wyniki najnowszego badania CBOS, z którego wynika, że zdecydowana większość badanych (71 proc.) jest zadowolona z organizacji szczepień, za którą odpowiada rząd. Niemal 70 proc. ankietowanych zaszczepiło się już przeciw COVID-19 lub chce to zrobić w nadchodzącym czasie.

“Rekordowe poparcie dla Narodowego Programu Szczepień to bardzo dobra wiadomość. Im więcej osób zdecyduje się na szczepienie, tym szybciej uzyskamy odporność zbiorową i wrócimy do normalności” – podkreśla CIR.

Najczęściej wymienianym w badaniu CBOS argumentem przeciw szczepieniom są obawy związane ze skutkami ubocznymi. CIR przypomina, że wszystkie szczepionki zostały przebadane i dopuszczone do obiegu dopiero po pozytywnej ocenie międzynarodowych instytucji.

W komunikacie podkreślono, że rząd od początku Narodowego Programu Szczepień prowadził kampanię informacyjną. Wraz z uruchomieniem programu szczepień została otwarta bezpłatna infolinia informacyjna – pod numerem 989. Uruchomiono także stronę www.gov.pl/szczepimysie.

Na ulicach miast pojawiły się billboardy i murale zachęcające do szczepień, m.in. z płk. Witalisem Skorupką, pseud. Orzeł. W telewizji obejrzeć można było spoty m.in. z ratownikami medycznymi, aktorami Banasiukami (ojcem i synem) i Cezarym Pazurą. Spoty emitowane były również w radiu i w internecie. Emeryci i renciści otrzymali listownie informacje o szczepieniach, a Poczta Polska dostarczyła wiosną ulotki do skrzynek obywateli w całym kraju.

Najnowsza odsłona kampanii ma charakter profrekwencyjny. Na billboardach zobaczyć można siatkarki i siatkarzy z polskiej reprezentacji, którzy za moment rozpoczynają zmagania w Lidze Narodów. Wśród promujących szczepienia są również piłkarze reprezentacji Polski i Legii Warszawa oraz przedstawiciele lekkoatletyki.

Do akcji “Ostatnia Prosta” dołączyli sportowcy i aktorzy, m.in. Adam Małysz, Robert Kubica, Otylia Jędrzejczyk, Andrzej Bargiel, Maciej Musiał. W sumie ponad 50 ambasadorów akcji przekonuje do rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19. Hasło przewodnie spotów to: “Przeszliśmy już tak wiele, że nie możemy poddać się na ostatniej prostej”.

“Szczepienia pozwolą, aby świat znowu stał się bezpieczny i otwarty. Tylko dzięki masowej odporności wrócimy do normalności” – napisano w komunikacie.

Obecnie dostępnych jest 7 tys. miejsc, gdzie można otrzymać dawkę szczepionki przeciw COVID-19. W maju uruchomiono możliwość szczepienia w zakładach pracy oraz zaczęły działać Mobilne Jednostki Szczepień, które mogą przyjechać do domu pacjenta. Uruchomione zostały również nowe punkty drive-thru, gdzie szczepienie odbywa się w samochodzie.

Aby się zarejestrować wystarczy wysłać SMS-a na nr 880-333-333 lub zadzwonić na bezpłatną infolinię 989. Można również zapisać się po zalogowaniu na stronie www.pacjent.gov.pl

(PAP)