Zasada jest prosta, każde danie kosztuje nie więcej niż 10 złotych, a szefowie kuchni swoje dania serwują na miejskich targowiskach i rynkach. Od 25 maja startuje druga edycja Jedzielni. Projektu, który ma promować lokalne restauracje. 

– Chcemy, by każdy, kto do nas przyjdzie, mógł spróbować więcej, niż jednej potrawy. Zapraszamy różne restauracje, z różnymi typami kuchni i zdajemy sobie sprawę, że niejednokrotnie wybór jednego z kilkunastu świetnych dań byłby bardzo trudny. U nas nie trzeba podejmować trudnych decyzji. Można próbować do woli — tłumaczy Marta Jankowiak koordynatorka projektu.

fot, materiały prasowe

W 2018 roku Jedzielnia, czyli projekt, w ramach którego okoliczni restauratorzy serwowali swojej popisowe dania na poznańskich rynkach, odwiedziła 5 targowisk: na Placu Wielkopolskim i Świcie, na Rynku Łazarskim, Wildeckim i Jeżyckim. W ciągu pół roku podczas Jedzielni zaprezentowało się 25 restauracji, a kucharze wydali ponad 3000 porcji.

fot. materiały prasowe

Nowością w tym roku będzie także zaproszenie do każdego wydarzenia jednej cukierni lub kawiarni. Jedzielnia będzie promowana przede wszystkim w obrębie poszczególnych dzielnic. Informacje o kolejnych wydarzeniach (w tym miejsca i terminy) dostępne są poprzez profile na portalach społecznościowych, np. na Facebooku. Pierwsze konsumowanie w ramach projektu Jedzielnia, na Rynku Łazarskim w najbliższą sobotę.