W związku z pandemią Netflix odpowiedział na apel Unii Europejskiej by odciążyć sieć internetową i zdecydował o ograniczeniu ruchu w sieci. Firma przyznaje, że w najwyższych rozdzielczościach może być widoczny spadek jakości.

Netflix informuje o ograniczeniu ruchu w sieci o 25 procent ale zapewnia. Działania te firma zaczęła od Europy ale niebawem obejmą też inne części świata.

Wdrożyliśmy metodę ograniczenia ruchu w serwisie Netflix w tych sieciach o 25% — zaczynając od Włoch i Hiszpanii, w których zanotowaliśmy największe obciążenia. W ciągu 48 godzin osiągnęliśmy ten cel i teraz wdrażamy naszą procedurę w pozostałej części Europy i w Wielkiej Brytanii – informuje Ken Florance, wiceprezes ds. dostarczania treści Netflix

Netflix zapewnia, że utrzyma pełen zakres rozdzielczości wideo. Użytkownicy, którzy korzystają z planu zapewniającego dostęp do treści w jakości Ultra HD, HD lub SD, mogą nadal oglądać treści w tej jakości (zależnie od urządzenia).

W normalnych okolicznościach do emisji jednego tytułu w każdej z tych trzech rozdzielczości Netflix wykorzystuje wiele (czasem dziesiątki) różnych strumieni. Na kolejne 30 dni w Europie usunięto strumienie o największej przepustowości w ramach każdej kategorii. Użytkownicy szczególnie wyczuleni na jakość wideo – jak pisze Netflix, mogą zauważyć niewielki spadek jakości (niezależnie od rozdzielczości). Jednak nadal otrzymają dostęp do materiałów w jakości, za którą płacą.