Przedłużenie obecnej linii Poznań-Swarzędz do Kostrzyna, a także włączenie do Poznańskiej Kolei Metropolitarnej linii Poznań-Gniezno — takie zmiany czekają na pasażerów jeszcze w tym roku.

Jeszcze w tym roku planowane są dwie zmiany — przedłużenie linii, która do tej pory kończyła się w Swarzędzu, do Kostrzyna, a także włączenie do Poznańskiej Kolei Metropolitalnej linii Poznań-Gniezno. Pociągi PKM kursują w tej chwili na pięciu liniach. Z Poznania w kierunku Grodziska Wielkopolskiego, Jarocina, Nowego Tomyśla, Swarzędza i Wągrowca.

– Dzięki wspólnemu, solidarnemu podejściu do kwestii Poznańskiej Kolei Metropolitalnej będziemy w stanie zwiększyć częstotliwość połączeń. W godzinach szczytu pociągi będą kursowały co pół godziny, a poza szczytem co godzinę — mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

– Jako jednostki samorządu terytorialnego stoimy przed ogromnym wyzwaniem cywilizacyjnym związanym z dynamicznym rozwojem transportu samochodowego. Rozwiązaniem tego problemu nie jest rozbudowa infrastruktury drogowej, ale stworzenie spójnego, komfortowego i punktualnego transportu zbiorowego. Takim właśnie transportem są Koleje Wielkopolskie i PKM — podkreśla Bartosz Guss, zastępca prezydenta Poznania.

W ubiegłym roku Koleje Wielkopolskie przewiozły około 11 mln pasażerów. To o ponad 2 mln więcej osób niż w roku 2017. Bezpośredni wpływ na zwiększone zainteresowanie transportem kolejowym miało uruchomienie połączeń realizowanych w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.