W sierpniu ZDM rozpocznie wprowadzanie zmian na rondzie Kaponiera. Dzięki nim ma zostać usprawniony ruch komunikacji miejskiej oraz przejazdy w relacji południe – północ Poznania, a także łatwiej będzie można wyjechać z centrum. Docelowo rowerzyści zyskają dwukierunkową drogę rowerową pomiędzy Jeżycami a Starym Miastem.

Celem zmian jest nie tylko poprawa warunków jazdy, ale także komfortu życia mieszkańców części Starego Miasta i Jeżyc. Łatwiejszy będzie przejazd po I ramie komunikacyjnej, zmniejszy się ryzyko powstania zatorów na ulicach, a ostatecznie ma poprawić się także jakość powietrza w śródmiejskiej zabudowie – przekonuje ZDM

Zmiany zostaną wprowadzone na jezdni ul. Roosevelta, od strony mostu Dworcowego, przy dojeździe do ronda Kaponiera. Lewy skrajny pas jezdni będzie przeznaczony do skrętu w lewo, dwa kolejne do jazdy na wprost, a prawy dla jadących w stronę ul. Św. Marcin. Jadący na wprost zyskają dwa odrębne pasy i nie będą blokowani przez skręcających w lewo.

Dzięki temu ma się usprawnić przejazd, a to może oznaczać, że więcej kierowców zamiast śródmiejskimi lub jeżyckimi uliczkami przejedzie ulicami I ramy komunikacyjnej, w tym ul. Roosevelta. Zmniejszy się liczba samochodów jadących pomiędzy kamienicami, a tym samym ilość spalin wśród zwartej zabudowy.

Kaponiera

Źródło: ZDM

Zmiany czekają też dojeżdżający samochodem do ronda Kaponiera ulicą Św. Marcin. Kierowcy będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu. Jadący w lewo (w stronę Targów) zyskają dwa odrębne pasy do skrętu. Osobne pasy będą zachowane dla jadących na wprost i skręcających w prawo.

W pierwszym etapie przesunięty zostanie pas rowerowy znajdujący się na wjeździe na rondo Kaponiera od strony ul. Św. Marcin. Rowerem będzie można dojechać do ronda Kaponiera po istniejącej drodze rowerowej znajdującej się wzdłuż chodnika, po północnej stronie mostu Uniwersyteckiego. Przed sygnalizacją świetlną na rondzie zamontowany zostanie sygnalizator, który pozwoli rowerzystom bezpiecznie wjechać na śluzę rowerową znajdującą się na jezdni. Takie rozwiązanie będzie funkcjonowało do czasu wybudowania wygodnej dwukierunkowej drogi rowerowej przez północną część ronda, wzdłuż ulicy Zwierzynieckiej aż do ul. Gajowej, z nowym przejazdem przez rondo.