Kluczowe budynki, które trzeba usunąć na potrzeby budowy nowej trasy tramwajowej na Naramowice, są już w rękach miasta. Część nieruchomości była zamieszkana do końca września, by lokatorzy mieli czas na przeprowadzkę i znalezienie nowego lokalu. Udało się już pozyskać większość pozwoleń na wyburzenia.

Wkrótce też rozpoczną się badania archeologiczne w parku Kosynierów przy os. Pod Lipami, u zbiegu ul. Słowiańskiej i Naramowickiej. To rejon pętli Wilczak, z której poprowadzona będzie nowa trasa tramwajowa aż do ul. Błażeja na Naramowicach. Archeolodzy pojawią się w parku przed pracami budowlanymi, bo to teren po dawnym cmentarzu ewangelickim.

Zgodnie z założonym harmonogramem, wiosną przyszłego roku rozpocznie się budowa kolejnych odcinków  trasy tramwajowej na Naramowice. Do tej pory rozbudowana została pętla Wilczak, na którą tramwaje wróciły 2 września. Działa tam nowe torowisko z siecią trakcyjną, perony, wiaty przystankowe, elementy małej architektury i systemu identyfikacji miejskiej – informuje Urząd Miasta

Pętla jest już przygotowana do połączenia z torowiskiem, którym na przełomie 2021 i 2022 r. pojedzie tramwaj z Wilczaka na Naramowice. Najpóźniej wiosną 2022 r. nowa trasa tramwajowa z drogami w pełni będzie służyć poznaniakom.

Planowana trasa tramwajowa na Naramowice będzie miała ok. 3,3 km długości. Inwestycja obejmuje też budowę niemal 7,5 km dróg, łącznie z dojazdowymi i skrzyżowaniami. Odcinek od pętli Wilczak na północ Poznania, do ul. Błażeja, to pierwszy etap budowy trasy tramwajowej na Naramowice.