Akcja „Poznań za pół ceny” odbywa się, pomimo ograniczeń. Specjalna, wirtualna edycja akcji zaczęła się 2 maja i potrwa do 10 maja. Jej głównym celem będzie wspieranie poznańskiej turystyki w dobie pandemii COVID-19 – mówią urzędnicy z poznańskiego magistratu.

Organizatorem wydarzenia od lat jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. W tym roku przypada jej trzynasta edycja. Jednak ze względu na epidemię COVID-19 i związane z tym ograniczenia nie będzie mogła się odbyć w dotychczasowej formie.

– Utrzymujemy dwa filary akcji, czyli unikalny program turystyczny i doskonałą jakość poznańskich usług turystycznych w okazyjnej cenie, ale przenosimy te filary w nowy wymiar — mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.

Program turystyczny trafił do internetu. Znajdują się w nim wirtualne spacery po mieście z przewodnikami, a także zwiedzania on-line poznańskich wystaw i muzeów.

W internecie kupić można także usługi turystyczne w postaci voucherów do wykorzystania w przyszłości, wszystko w atrakcyjnej cenie. W ten sposób można zaplanować weekend w Poznaniu i okolicach, wybierając hotel, obiad w świetnej restauracji czy Poznańską Kartę Turystyczną i wykorzystać w późniejszym terminie.

– To nie tylko szansa na zaplanowanie weekendu w Poznaniu z atrakcyjnymi zniżkami, ale i realne wsparcie dla poznańskiej branży turystycznej — podkreśla Jan Mazurczak.

Udział w akcji wziąć mogą przedsiębiorcy oferujący vouchery na produkty i usługi turystyczne, a także instytucje oraz organizacje, chcące zaprezentować swoją ofertę on-line.