Na ukończeniu jest Wartostrada przy Bramie Poznania, a jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa łącznika przy moście Bolesława Chrobrego. Ogłoszono także przetarg na przebudowę kolejnego odcinka rowerowej ścieżki wzdłuż Warty. 

Na ukończeniu jest ok. półkilometrowy odcinek łączący okolice wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I, którym będzie można dojść lub dojechać do tarasu przy Bramie Poznania ICHOT. Nowa trasa jest wyposażana w oświetlenie, monitoring, a także w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.

Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa łącznika umożliwiającego zjazd na Wartostradę z mostu Bolesława Chrobrego, czyli od ul. Estkowskiego do rejonu zaplecza przystani w Starym Porcie, gdzie połączy się z istniejącym odcinkiem (pomiędzy mostem Bolesława Chrobrego a ul. Czartoria). Oprócz łącznika dla pieszych i rowerzystów powstanie także dojście do schodów, które zostaną zbudowane na skarpie. Całość będzie oznakowana, oświetlona i objęta monitoringiem.

Miasto ogłosiło także przetarg na zaprojektowanie i przebudowę istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej, która znajduje się na wale przeciwpowodziowym rzeki i w znacznej części biegnie przez Park nad Wartą.

– Budowa tego odcinka da poznańskim rowerzystom niemal dwa kilometry równej i bezpiecznej trasy — podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Oprócz przygotowywania kolejnych odcinków Wartostrady cały czas poprawiamy bezpieczeństwo jej starszych fragmentów, np. tej wiosny wyposażony w oświetlenie, kamery monitoringu, stojaki rowerowe i kosze na śmieci został odcinek po zachodniej stronie Warty, między ul. Garbary a mostem Lecha.

Przewidziana szerokość nowej trasy to 6 metrów (po 3 metry na ścieżkę rowerową i część pieszą). Ten odcinek liczący w sumie ponad 1,8 km długości.

Firmy zainteresowane przetargiem mają czas na zgłaszanie swoich ofert do 24 lipca. Na zaprojektowanie i przebudowę ścieżki harmonogram przewiduje 420 dni od podpisania umowy.